Multiplayermodus van Grid exclusief speelbaar op Stadia

Multiplayermodus van Grid exclusief speelbaar op Stadia

Alleen GRID voor Google Stadia krijgt een multiplayermodus die tot wel veertig auto’s ondersteund. De modus is exclusief voor Google's nieuwe gamestreamingdienst en niet beschikbaar op consoles.

GRID komt niet gelijk met de lancering van Google Stadia naar het platform, blijkt uit de lijst van games die eerder bekend is gemaakt. De game racet zichzelf echter later een weg naar Stadia en heeft een nieuwe multiplayermodus, die alleen beschikbaar is voor het platform van Google.

grid

In een interview met WCCFTech gaat Mark Green, hoofd ontwikkeling voor GRID, in op de multiplayermodus en de reden waarom het alleen op Google Stadia beschikbaar is. De vraag vanuit WCCFTech was wat de grootste verschillen waren van het ontwikkelen van een game voor Stadia in verhouding tot andere consoles. Mark zegt daar het volgende over: “Misschien was het grootste verschil het streamen, maar ook de mogelijkheid van Stadia om razendsnel met andere Stadia te praten. Dit maakt het mogelijk om een nieuwe multiplayermodus te ontwikkelen voor GRID Stadia met 40 auto's tegelijkertijd op de weg, iets wat gewoon niet mogelijk is op andere consoles.”

Green zegt ook aardig verrast te zijn door de connectie snelheid van de controllers. Hij zegt dat racegames extreem gevoelig zijn voor vertraging bij de controller en dat je dat niet voelt wanneer je op de Stadia speelt. Verder meldt hij dat het spelen van de game op Stadia niet anders voelt als op pc en dat GRID er top uitziet in 4K.

De Google Stadia is vanaf 19 november beschikbaar, GRID op Stadia volgt later.

Hoe vond je dit artikel?

Gemiddeld krijgt dit artikel 0.00 van de 5 sterren.
Artikel als favoriet toevoegen

Weet je zeker dat je de comment van wilt verwijderen?

""

Reacties

Meeste likesNieuwsteOudste
Login of maak een account en praat mee!
test

Ik vraag mij dus nu echt af waarom het niet mogelijk is op andere consoles dan. Waarom kan een PUBG of Fortnite 100 spelers aan? En een COD:MW of Battlefield 64 man? En Grid dan geen 40. Een omgeving waar een race zich afspeeld in Grid is ook veel kleiner dan een Battlefield map of PUBG/Fortnite map.

0
test

@Paxopoxo Wellicht dat het te maken heeft met de reactie tijd van de besturing van de auto's. Alhoewel ik hier natuurlijk niks met zekerheid over kan zeggen. Het is mogelijk dat een delay bij een racegame grotere consequenties kan hebben dan bij bijvoorbeeld een battle royale-game. (Ik speculeer hier natuurlijk alleen maar, ook ik heb dit antwoord helaas niet volledig)

0
test

@dagmardg Hmm kan zijn, consoles gebruiken bij bv battlefield een 30hz server, inplaats van een 60hz server op PC omdat de console dit simpelweg niet aankan, dit merk je inderdaad in de reactietijden ingame. Deze hz is de tickrate in hoe snel een server de informatie kan delen met de server, aangezien stadia meer direct lijkt te zijn verbonden (en misschien betere hardware dan console) denk ik dat dit een groot voordeel zal zijn met deze updates naar de server. Blijkbaar draait de server dermate slecht dat 30hz met 40 players in een kleine omgeving de server het niet precies genoeg kan draaien voor een goede gameplay experience.

0
test

Toch leuk voor die drie mensen die Stadia hebben.

0
test

@Baukereg Kansloze opmerking. Ik ben ook zeker kritisch over stadia, maar het is nog niet eens uit, dus aantallen zijn nog niet bekend, en er zullen best wat mensen zijn die het gaan proberen. Al was het maar uit nieuwsgierigheid. Ik ga sowieso wel 1 maandje proberen. Al is het maar om te weten waar ik over spreek als ik er kritisch op ben. Bovendien zijn er zat gamegenres die prima via streaming te doen zullen zijn. niet ieder game type heeft razendsnelle respons tijd nodig.

0

Aanbevolen voor jou