Alien: Isolation update voegt moeilijkere en makkelijkere modi toe | Gamer.nl

Alien: Isolation update voegt moeilijkere en makkelijkere modi toe | Gamer.nl

PC REVIEW - Als je gevraagd wordt om een Nederlandse gamedeveloper te noemen, zal je vermoedelijk Killzone-ontwikkelaar Guerrilla Games noemen. Toch zijn er inmiddels ook talloze andere, kleinere studios die fraaie (indie)games hebben uitgebracht. Zo brachten de afgelopen jaren ons onder andere Reus van Abbey Games, Awesomenauts van Ronimo Games en Luftrausers van Vlambeer. Met regelmaat komen er dus kwalitatief degelijke titel van Nederlandse bodem. Nieuw in dit rijtje is Amulware, dat debuteert met Roche Fusion.

De Novice-modus maakt de game een stuk gemakkelijker, terwijl Nightmare de game een stuk moeilijker maakt. Zo zit er voor iedere type speler iets tu en, mogelijk.

De Novice-modus maakt Alien minder agre ief. De alien leert minder snel, is gemakkelijker af te leiden en verstopplaatsen zijn er effectiever tegen. Daarnaast worden androids en andere overlevenden zwakker en dus makkelijker verslaanbaar en is Ripley zelf veerkrachtiger. De speler vindt in deze modus meer munitie en onderdelen.

De Nightmare-modus maakt Alien juist nog agre iever. Deze leert sneller en er zijn geen tweede kansen meer. De bewegingsdetector zendt een onderbroken signaal uit en de informatie is minder betrouwbaar. De speler ziet tevens zijn of haar levensbalk niet, de hoeveelheid munitie of de batterij van de zaklamp. Het gas in de vlammenwerper is moeilijker vindbaar en brandt sneller op. De modus maakt androids en andere overlevenden gevaarlijker, doordat zij meer schade aanrichten. Die overlevenden laten geen munitie achter en er zijn minder items vindbaar. Daarbij heeft de speler geen zicht op de map en zijn systemen moeilijker te hacken.


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou