HomeLanFed heeft haar E3 impressies van Advent Rising online gezet, de als trilogie ontworpen actiegame van Majesco en ontwikkeld door GlyphX. Het spel maakt gebruik van de nieuwste Unreal engine en vertelt het verhaal van een wereld waarin de mensheid nagenoeg tenonder gegaan is en waar Aliens zich gevestigd hebben. Wanneer deze Aliens de mensen ontdekken vrezen ze echter voor dit intelligente en krachtige ras, waardoor besloten wordt de mensheid uit te roeien. Natuurlijk dien jij hier als speler een eind aan te maken. Het spel combineert Matrix-achtige moves zoals we die de laatste tijd erg veel tegen komen met grootste landschappen en bestuurbare voertuigen:The first part of the E3 demo showed the game's combat as our hero goes up against a horde of aliens as well as trying to avoid an alien bombardment. The combat used a lot of fancy Matrix-like acrobatics from the hero as he jumped and fired his weapons at the alien enemies. He also took control of a four wheel drive jeep, one of the many drivable vehicles that will be found in the game (more on that later). The level in the first part of the demo and indeed in all of the E3 demo environments are vast, making them look and feel like real places rather than a level in a game.

HomeLan was zeer onder de indruk van wat men van Advent Rising te zien kreeg en noemt het spel zelfs dé verassing van deze E3. Men gaat zelfs zo ver te zeggen dat Advent Rising er indrukwekkender uit ziet dan Halo 2. Het feit dat Advent Rising in maart 2004 op de markt komt op zowel Xbox als PC, betekent dus dat Halo 2 wellicht enige concurrentie van deze titel kan verwachten. Advent Rising is opgezet als trilogie dus mocht het spel aan slaan dan kunnen we met zekerheid nog een tweetal delen verwachten die samen één afgesloten verhaal vormen. Het verhaal is geschreven door Science Fiction schrijver Orson Scott Card.

Lees de hele impressie van HomeLan hier. Wil je liever zelf wat bewegende beelden van het spel aanschouwen dan kan je terecht bij IGN.