Jennifer O'Neal, uitvoerend producent van Vicarious Visions, en Eric Biessman, projectleider bij Raven Software, zeggen dat hun studio's het zwaarder hadden toen ze onafhankelijk waren. Volgens Biessman is Activision wel moeilijk te overtuigen wanneer ze aan een nieuw project willen beginnen, maar de opdrachtgevers waar ze voorheen mee werkten betaalden niet als iets te laat werd opgeleverd.

Peter Della Penna, hoofd van High Moon Studios, zegt dat Activision de studio nooit heeft gedwongen om iets te worden wat het bedrijf niet wil zijn. Hoewel de uitgever soms wel projecten voorstelt die niet passen bij High Moon Studios, bepaalt Della Penna uiteindelijk altijd zelf of een bepaalde game wel of niet bij zijn studio ontwikkeld gaat worden.

Kritiek

De positieve woorden over de uitgever volgen na de kritiek die de uitgever in de laatste jaren heeft gekregen. Met name toen het bedrijf begin dit jaar de ontwikkeling van nieuwe DJ Hero-, Guitar Hero- en True Crime-games annuleerde en aankondigde vijfhonderd mensen te ontslaan, waren er veel negatieve geluiden te horen over het beleid van Activision. Ook een groot conflict tussen Call of Duty-ontwikkelaar Infinity Ward in 2010 bracht het imago van Activision schade toe.