De baas van Activision, Bobby Kotick, zegt dat slechts een klein deel van de gamers echt zit te wachten op vernieuwing. Dit vertelt hij in een interview met The Economist. "Het overgrote deel van de gamers heeft liever een vervolg op een bestaande spelreeks, dan ieder jaar een nieuwe innovatieve game", zegt hij. "Slechts een kleine groep gamers wil vernieuwing zien bij elke titel, maar deze groep is wel het luidruchtigst", voegt hij eraan toe."Het is de truc om de balans te vinden tussen vernieuwende elementen en bekende opties in een vervolg", aldus Kotick.

Vervolgen

Eind 2008 gaf Kotick al eens aan vooral vervolgdelen te willen maken met Activision. Dat blijkt ook uit de titels die Activision dit jaar uitgeeft. Tony Hawk: Ride, Call of Duty: Modern Warfare 2, Guitar Hero 5 en Wolfenstein zijn bijvoorbeeld allemaal nieuwe delen in reeds gevestigde gameseries. Volledig nieuwe gamemerken die nog wel uit de Activision-stal komen, zijn Singularity en Blur.