De laatste jaren is Acclaim al meerdere malen in het nieuws gekomen voor de meest bizarre advertentie campagnes. Zo wisten we eerder te melden dat het bedrijf adverteert op grafstenen en met geschilderde duiven tijdens Wimbledon. Acclaim is echter van plan een nog ziekere stunt uit te halen: reclameborden die bloeden.

In de borden zal een cardridge worden geplaatst welke gedurende 6 dagen langzaam leegloopt. Hierdoor zal een bloedvlek ontstaan onder de reclame, wat volgens Activision uitstekend aansluit bij het spel. Alle reclame is namelijk bedoeld voor Gladiator: Sword of Vengeance, volgens Acclaim het meest bloederige spel ooit. En dit is de perfecte manier om dit te onderstrepen, aldus Acclaim.In the adverts, cartridges of red dye will be placed behind clear sheets of film and released over a six-day period. The 'blood' will slowly appear to spill out on the streets and drip onto the pavements. The adverts will remain for a week.

The company say they have been cleared to erect the posters and have employed cleaners to clean the dye off the footpaths at the end of the week.