Ninety-Nine Nights review door StormX | Gamer.nl

Honderd dagen van duisternis zijn aangebroken, oftewel 99 nachten.Hoe en waarom word niet echt duidelijk in het spel, maar dat geeft ook niet, want we moeten hakken. En flink ook.

Je begint het spel als Inphyy, een 17jarig eigenwijze opdonder met een te groot zwaard voor haar leeftijd. Ze is haar vader kwijt geraakt die vermoord is door een orc, en ze wil niets anders dan revange. De oorlog tu en de Mens en de Orcs kan haar ook gestolen worden, het is revange dat ze wil.Later in het spel kan je ook met andere spelers spelen, die dezelfde mi ies doen, maar allemaal op een andere manier, en met andere doelen. Zo is Inphyy erg moordlustig, terwijl haar broer juist alles op een vriendelijkere manier wil oplo en, en het hele verhaal op een andere manier meemaakt.

Het verhaal loopt ook anders als je met een andere speler speelt.Het spel heeft flinkt wat zeer mooie filmpjes in huis, en ook al hebben ze allemaal een wat japanse uitstraling, ze zijn erg mooi om naar te kijken. De voiceacting is trouwens slecht, maar dat heb je nou eenmaal als het spel orgineel japans is. Het had erger kunnen zijn.Dan komen we bij het vecht systeem. Hoe hoger je in level stijgt, des te meer skills je krijgt. De skills krijg je uit je controller door de juiste combinaties van X en Y te gebruiken. Mijn favoriet bij Inphyy is bijvoorbeeld XXXYYYY waarbij ze na wat rake klappen de lucht in springt, en daar een seconde of 10 blijft hangen en flink om haar heen blijft meppen.En je zal ook flink moeten meppen want het aantal vijanden op het scherm kan oplopen tot dik over de 1000 tegelijk.

En dat is ook meteen de kracht van dit spel. je vecht echt met duizenden tegelijk, die allemaal de lucht in kunnen vliegen als je hard genoeg slaat. Eigenlijk doe je gewoon maar wat, je slaat toch wel raak. Maar het blijft gewoon schitterend om te zien hoe je in zon mega grote groep in staat te hakken.Elke gedode vijand dropt een orbje. heb je genoeg orbjes, dan kan je een mega attack starten. deze attack is instant-kill voor iedereen die in je weg staat. Vijanden op deze manier omgebracht droppen een blauwe orb, en heb je er daar genoeg van... dan begint de pret pas echt! Want als je die eenmaal start, ontplooi je een mega mega attack die alles op je scherm om zeep helpt. Meer dan duizend-kill-combo kan je dan ook verwachten.

Verder droppen er ook items waarmee je je personage kan versterken.Aan het einde van de map vind je vaak de eindbaas, die een stuk pittiger is als al die kleine troepen.Helaas kan je niet tijdens een map saven. alhoewel helaas.. als je opnieuw moet beginnen moet je weer al die duizende orc killen... en dat vond ik juist zo leuk. hoe meer hoe beter.Conclusie... je moet er van houden.Je moet het echt mega tof vinden om duizenden en duizenden vijanden tegelijk met mega attacks om je heen te meppen. 99 nights heeft ook een hoog 'Cool' gehalte.

Het is gewoon fantastisch om zoveel schade te doen met je mega grote zwaard, en er is geen enkel spel dat ook maar in de buurt komt van N3 op dit gebied.Echter.... vind je die gevechten maar niets en gaat het je om het verhaal, de RPG elementen en de replay waarde? dan ga je N3 echt niet leuk vinden.