Naruto: Rise of a Ninja review door Bobeerius | Gamer.nl

Natuurlijk speel jij in deze game de hoofdrolspeler van een van de beste animé-series uit Japan genaamd Naruto. Je speelt een jongen van 12 jaar die een beetje te energiek is en waarvan de droom is de beste ninja van zijn dorp te worden, namelijk de 'Hokage'. Om dit doel te bereiken zul je ninja-mi ies moeten uitvoeren en aan je sociale vaardigheden (sociale mi ies) moeten werken. Bijna iedereen in het dorp heeft een hekel aan je omdat jij de Kyuubi in je gesealed hebt. De Kyuubi is een verwoestend monster die 12 jaar geleden het dorp waar jij nu in woont aanviel en vele van de inwonende ninja's die het opnamen tegen de Kyuubi om het dorp te beschermen heeft vermoord. Het is aan jou om uit te groeien tot een erkent ninja en mi chien zelfs wel de 'Hokage'.

Dit spel bevat nog maar de eerste 80 afleveringen van de animé-serie dus je zult nog geen Hokage kunnen worden, maar wel kan je al een heel eind komen. Er zullen dus waarschijnlijk nog vervolgingen op dit spel komen aangezien er al rond de 250 afleveringen van de serie uit zijn en van de manga versie al 376 en daarmee het einde van de serie nog niet echt in zicht is.

Het spel is op grafisch gebied er goed vormgegeven met gebruik van de cell-shaded techniek is het net of je gewoon in een tekenfilm speelt. Het verhaal is natuurlijk erg goed anders zou Naruto niet een van de populairste animé-series van Japan zijn. Dan de spelwereld. Het verhaal speelt zich voor 90% af in Konoha's Hidden Leaf village oftewel het dorp waar Naruto woont. Dit dorp is immens groot en uitgebreid op elke hoek van de straat is wel iets te beleven. Je kunt in heel de stad vrij rondlopen en wat kleine mi ies doen (free-roaming), maar je kunt natuurlijk ook voor de echte mi ies van de verhaallijn gaan (RPG, Action) met deze mi ies kun je je health- en chakra-balk vergroten. (Voor mensen die niet weten wat Chakra is, chakra is de speciale kracht die je in je hebt en die je moet gebruiken voor speciale aanvallen of voor het lopen over water of om tegen bomen omhoog te lopen)

Deze chakra is erg belangrijk en daarom is het de bedoeling dat je die zo ver mogelijk uitbreid net zoals natuurlijk je health balkje. Voordat je speciale aanvallen kunt gebruiken of combinaties van normale aanvallen moet je naar je masters gaan om die te leren. In dit eerste deel maak je dus de groei van Naruto mee, van een kleine vervelende snotaap tot een uitstekende ninja!

Naruto: Rise of a Ninja is een combinatie van het Free-roaming, beat 'm up, action met een snufje van het RPG genre. Er zijn drie modes waar je uit kunt kiezen, je kunt de story-mode: de verhaallijn spelen, Fight-mode: vechten tegen de computer of tegen je vrienden en natuurlijk zit er ook de online feature bij, waarbij je over heel de wereld andere gamers die in het bezit zijn van dit spel kunt uitdagen.

De enige minpunten van dit spel is zijn dat ten eerste de filmpjes van de Special Jutsu's(speciale aanvallen) te lang zijn en ten tweede is het gewoon te vroeg uitgebracht, ze hadden moeten wachten tot ze klaar waren met de originele Japanse stemmen en tot ze wat meer karakters voor de game hadden. Nou zeggen ze wel dat er binnenkort nieuwe karakters online verkrijgbaar zijn, maar daar zul je dan waarschijnlijk voor moeten gaan betalen met xbox-live points en dat vind ik altijd een beetje jammer, want je betaald al 60 euro (als het niet meer is) voor het spel en dan moet je daarna nog eens gaan betalen voor nieuwe karakters.