Harry Potter en de Halfbloed Prins review door ffrocker voor | Gamer.nl

Ik moet zeggen dat ik hoge verwachtingen had van de game na veel gameplay filmpjes en trailers te hebben gezien. Toen ik nadat ik de film heb gezien het spel kocht, vond ik het een sowieso slecht begin. Het is een leuk intro, maar als je eenmaal begint, is het een beetje Ginny volgen op je bezem rond Ron's huis.

Zodra je dan op Zweinstein bent, is het weer Loena volgen en een beetje "Mini-Schilden" verzamelen. Vooruit, gaat nog best. Verder heb ik over Zweinstein niks negatiefs te zeggen, het is groter dan ooit in de Harry Potter games, als je de weg niet weet, kun je "haast onthoofde Henk" oproepen die je de weg wijst (dit idee vind ik veel leuker dan bij de game van het vijfde jaar, waar je op een kaart de plek moest selecteren en dan voetstapjes moest gaan volgen, met het gevolg dat je vaak precies de verkeerde kant op loopt).

Als ik het over de gameplay heb is dit ook geen slechte game; met de rechter Analoge-Joystick tover je spreuken uit je stok, door verschillende bewegingen te maken die op zich makkelijk te onthouden zijn, en anders kun je in het menu de bewegingen opzoeken. Het gebeurt niet vaak dat je bijvoorbeeld de optilspreuk wil doen, maar dar je het object plotseling naar je toe trekt...

Wat die dingen betreft is dit een goede game, en hij volgt het verhaal ook goed. Naast het verhaal is er eindelijk, na vier Harry Potter games, weer de mogelijkheid om te Duelleren en Zwerkbal te spelen!!! Tijdens het Duelleren is het de bedoeling om je tegenstander te verslaan met behulp van alle spreuken die je hebt geleerd, van je tegenstander verlammen tot hem laten wegvliegen, en van bang wegrennen tot de spreuk van je tegenstander te simpel te ontwijken. Duelleren kan overigens ook met een vriend! Bij Zwerkbal vlieg je door het veld met je bezem door ringen voor meer tijd, met het doel om bij de Gouden Snaai te komen. Voor de wedstrijden moet je ook trainen, als teamleider.

Dat zijn allemaal pluspunten, maar ik heb nog een groot minpunt: De game is VEEL te kort! Ik was klaar in twee en een half uur! Natuurlijk kan je dan nog verder op Zweinstein om de laatste Mini-Schilden te verzamelen, maar daar betaal je het geld niet voor! Dit vond ik echt erg jammer aan de game, maar voor de rest is ie niet verkeerd!