Army of Two review door R-TAK | Gamer.nl

Army of Two is anders dan andere shooters. Toen ik voor het eerst het spel speelde, was mijn eerste gedachte:'dit werkt gewoon niet lekker in je eentje, de orders die je aan je teammaat geven, werken niet lekker'. Ik kwam toen ook niet verder dan de vierde mi ie. Maar toen ik gewoon even op een paar game sites keek, kwam ik achter het geniale van het spel: singleplayer coöp. Het simpele, maar geniale idee, om twee mannen, de een heel makkelijk en heeft eigenlijk niet zoveel met het doel achter een mi ie, maar het geld (daar kom ik straks op terug), en de ander puur omdat hij weet dat hij op zijn vriend moet letten, maar ook hij gaat groten deels voor het geld.

Hier volgen de hoofdfeatures

-Aggro: aggro is zoveel vuurconcentratie op je krijgen (gewoon lekker op je vijand knallen), dat de vijanden jouw vriend niet in de gaten hebben. Hier komt het van pas om een echte persoon naast je te hebben. Want dan moet de ander de vijand een andere kant benaderen en het afmaken. Dit ga je vooral gebruiken bij turrets (frontaal helemaal afgedekte machinegeweren) en bij de elites/bazen (die kan je alleen van achteren raken)

-Wapens: wapens kan je tot het detail afwerken (nadat je ze gekocht hebt) het geld daarvoor verdien je door die mi ies goed te doen. Soms krijg je ook optional geld door bijvoorbeeld een helikopter neer te halen voor hij opstijgt. Lukt je dat, dan krijg je dat geval 10.000 dollar erbij. Maar je kan dus ook je wapens upgraden. Je doet er bijvoorbeeld een geluidsdemper bij, en dan maak je het nog groter (waarom ook niet ). Ik spreek nu over een s-system (M-16) sorry) dan doe je een grip bij, en vervang je dat door een shotgun er onder, en daarna doe je er een raketwerper onder (ipv. een shotgun). Daarna doe je er een schild op, vergroot je de loop en het magazijn. En als final touch: pimp je het hele wapen.

-Coöp: coöp maakt het spel zo uniek. De karakters in Army of Two zijn zo levendiger dan in andere spellen. Je kunt genoeg doen met je vriend in de strijd: je gaat basejumpen van een klif, je doet honderden step jumps (iemand over een muur helpen) en hij pult je weer op. Coöp snipen met een countdown. High fives geven, of juist een klap. Als iemand 'down' is, breng je hem naar een veilige plek en heal je hem, terwijl de gewonde alle vijanden van je af houdt.

Kortom, Army of Two is geen gewone shooter, het vereist teamwork om het te voltooien, en de beloning aan geld dat je in wapens kunt investeren…grandioos

In je eentje valt de AI van je vriend ook tegen, en vaak weet je niet waar die orders voor staan. en ook de AI van tegenstanders valt best tegen.

Multiplayer is ook leuk vermaak (als je in je eentje bent omdat je vriend moest eten) met van die leuke dingen als bijvoorbeeld dat je iemand moet verdedigen, vooral leuk als jij word uitgekozen als die VIP, je staat voolop in de belangstelling.