Spotlight: Team Evil Geniuses | Gamer.nl

Spotlight: Team Evil Geniuses | Gamer.nl

Voor de Total War-purist is het ketterij van de hoogste orde: geen historische setting, maar een volledig fictieve wereld waarin orks, vampiers en dwergen elkaar brullend de hersenpan inslaan. Dat is misschien jammer voor de geschiedenisliefhebber, maar Total War: Warhammer belooft meer spektakel dan ooit tevoren.

Gamer.nl: Waarom is Evil Geniuses op dit moment zo succesvol in jouw ogen?
INcontroL:
Wanneer je alle factoren bij elkaar optelt [gemotiveerde medewerkers, sterke sponsors, toegewijde spelers] is het resultaat een team dat alsmaar probeert te groeien en zijn vleugels wil uitspreiden om meer titels binnen te halen.
IdrA: We hebben een sterke groep spelers die elkaar al jaren kennen, al sinds voor StarCraft II. We zijn hechter dan menig ander team en ondersteunen elkaar erg goed. Daarnaast hebben we sterke spelers zoals Huk en Puma toegevoegd aan het team, waar we gelijk een goede relatie mee hebben opgebouwd.


IdrA, HuK en INcontrol

Hoe heeft Evil Genius je geholpen succesvol te worden?
IdrA:
Het management is enorm behulpzaam en ondersteunend sinds ik ben toegetreden. Ze werken altijd enorm nauw met mij samen om de beste omgeving te creëren waarin ik kan oefenen en presteren. Het team zelf is ook geweldig en we zijn allemaal goede vrienden die elkaar niet alleen maar helpen bij het oefenen, maar ook morele ondersteuning bieden.
HuK: Het team wordt enorm profe ioneel geleid en kent veel spelers die enorm toegewijd zijn aan het doel om kampioenen te zijn en worden.
INcontroL: Evil Geniuses biedt mij het beste platform om volledig mijn potentie te kunnen benutten. Door hun show, Inside the Game, ben ik een woordvoerder geworden van de elektronische sport voor een community die mij dierbaar is. Voor mijn sport heb ik de hele wereld kunnen afreizen en me kunnen meten met de beste spelers. Daarnaast is de sfeer gewoon geweldig.

Hoe helpen jullie elkaar tijdens toernooien?
DeMusliM:
We houden vaak geheim wat we precies doen, maar wat ik wel kan zeggen, is dat we veel tips en advies met elkaar delen die we normaal maar moeilijk met anderen zouden willen delen. We zijn een stabiel team, met een stabiele groep vrienden die elkaar te allen tijde proberen te helpen;, wat het probleem ook is.
LZGamer: Aangezien we zo een grote groep vol verschillende individuen met verscheidene speelstijlen zijn, kunnen we elkaar helpen bepaalde tekortkomingen te beperken, elkaar motiveren en gaan we gezamenlijk door dik en dun ongeacht hoe moeilijk het pad voor ons ook mag zijn. Dag in, dag uit, zijn we er voor elkaar.
HuK: Ze doen echt hun best om me zo stre vrij mogelijk te houden en ervoor te zorgen dat ik in een omgeving leef en speel die het meest geschikt is voor me; waar ik me kan concentreren op wat belangrijk is.


LZGamer, DeMusliM en StrifeCro

Hoe beïnvloed het teamhuis (EG Lair) van Evil Geniuses de persoonlijkheden en speelstijlen van zijn spelers?
INcontroL:
Ons teamhuis heeft tot gevolg gevolg dat we een bepaalde houding moeten hebben. Je moet nóg profe ioneler zijn, nóg meer extravagant zijn, omdat je veel meer hebt en doet dan andere teams. We zijn geen individuen meer die alleen op hun kamer in hun eigen huis zitten, we zijn een team van profe ionele spelers dat letterlijk non-stop hard werkt om de beste te zijn. Het Lair-huis betekent meer verantwoordelijkheid, maar uiteindelijk ook meer mogelijkheden.
StrifeCro: Het teamhuis zorgt ervoor dat we allemaal erg intere ante en vaak grappige persoonlijkheden ontwikkelen, aangezien we allemaal een beetje op elkaar afkleuren.
Machine: Het teamhuis beïnvloedt onze persoonlijkheden en speelstijlen en geeft ons de mogelijkheid om op een erg persoonlijk niveau met te binden. Daarnaast geeft het ons de mogelijkheid om onze speelstijlen te combineren om zo de beste speelstijl te hanteren.

Welke externe factoren maken Evil Geniuses een van de meest succesvolle teams van dit moment?
StrifeCro:
De X-factor [een kwaliteit die je boven de menigte tilt] maakt ons zo succesvol.
IdrA: Om eerlijk te zijn denk ik dat de interne factoren ons zo succesvol hebben gemaakt, vanuit allerlei verschillende onderdelen van het team. Zo zorgt ons management ervoor dat we alsmaar kunnen groeien en dat we spelers zoals Puma en HuK aan de haak kunnen slaan.
Axslav: De steun van onze fans, absoluut. De mensen die achter ons staan hebben een enorm grote invloed gehad op onze werkmentaliteit.


Puma, Axslav en Machine

MLG Providence in november is het laatste toernooi van het MLG Pro Circuit-seizoen 2011. Wat kunnen wij verwachten van Evil Geniuses?
Axslav: Hopelijk een vergelijkbare prestatie zoals tijdens MLG Orlando, met wederom een aantal spelers van ons die ver bovenaan staan.
LZGamer: Met PuMa in de top 16, samen met IdrA en HuK, verwacht ik veel van ons team. Maar ik kijk niet alleen naar hen. Iedereen in EG, zowel iNcontroL, Machine, Axslav, StrifeCro, DeMusliM en ik oefenen elke dag, met bloed, zweet en tranen tot gevolg. We hebben dezelfde ambities als PuMa, Huk en Idra: we streven naar perfectie in alles wat we doen.
HuK: Dominantie!

Vooruitblikkend naar 2012: Hoe goed gaat Evil Geniuses presteren in het komende jaar en wat zal er veranderen of verbeteren?
IdrA:
Ik denk dat het een geweldig jaar wordt voor ons. Alles lijkt op zijn plekje te vallen op het eind van dit jaar, met nieuwe spelers die zich goed hebben ingepast, ons teamhuis dat zijn vruchten afwerpt en het oefenen in Korea met het geweldige SlayerS-team. We zouden eigenlijk enkel moeten voortborduren op onze prestaties van dit jaar.
INcontroL: Evil Geniuses zal in 2012 een basis in zowel de Verenigde Staten als Korea hebben en content produceren op dagelijkse/wekelijkse basis die tienduizenden toeschouwers zal trekken. OneMoreGameTV wordt het grootste StarCraft II-gerelateerde kanaal. Evil Geniuses zal de pionier zijn binnen de elektronische sport door agre ieve marketing en verfri ende, nieuwe ideeën. Ik verwacht niet meer en niet minder dan een recordbrekend jaar voor Team Evil Geniuses.


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou