Soldier of Fortune | Gamer.nl

Na eerdere trailers deze week is er een derde trailer van No Man's Sky uitgebracht.

Alweer twee jaar geleden kwam Soldier of Fortune uit. Ontwikkelaar Raven Software riep met deze titel de nodige discu ies op, want SoF was namelijk zeer gewelddadig en ook de uitnodiging voor de Nederlandse pers zorgde voor de nodige commotie. Zo werd een kogel verstuurd naar de gamepers en ontving men een dreigbrief. Al met al genoeg reden voor SoF om attentie te krijgen in de landelijke pers.

In Soldier of Fortune speel je de huurling John Mullins. John werkt voor de shop, een winkel die je niet snel zal tegenkomen. De shop verhuurt namelelijk huurlingen om zo wereldbedreigende situaties op te lo en.

Soldier of Fortune maakt gebruik van de Quake 2 engine, hoewel Raven Software het Quake 2.9 noemde vanwege alle aanpa ingen die de engine had gekregen. Grafisch was Soldier of Fortune geen wonder, maar de graphics konden er voor die tijd zeker mee door. En zelfs als je vandaag de dag SoF speelt zullen de graphics je niet storen. Een ander sterk punt van Soldier of Fortune was de GHOUL engine. Dankzij deze software hadden tegenstanders 26 gore zones en kon je zonder problemen, armen, benen en hoofden van het lichaam scheiden. Ook de effecten van inslaande kogels op het lichaam maakte GHOUL mogelijk zodat het spel zeer realistisch overkwam, maar ook erg bloederig, want zelden kon je met zo'n precisie de grootste verminkingen aanrichten. Toch was SoF meer dan het afschieten van hoofden en benen en snelle vuurgevechten. Tijdens het spelen wordt een verhaallijn zichtbaar waarbij John Mullins de wereld moet redden.

"You've gotta ask yourself a question: 'Do I feel lucky?' ... Well, do ya, punk?"

Het begint in een metro stration waar een stel Skinheads een aantal reizigers heeft gegijzeld. In schitterend detail zien we van dichtbij hoe Sabre, de leider van de Skinheads, iemand een headshot geeft. Maar Sabre is slechts een voorgerecht, want een extremistische groepering heeft namelijk vier kernbommen gestolen. Tijd voor John en de shop om in actie te komen.

Tijdens het spelen kom je overal ter wereld. Van een rijdende trein in Afrika, de koude vlaktes van Siberie tot Irak waar jezelfs Saddam Hoe ein tegenkomt. Ook de tegenstanders waren net zo divers als de locaties waar je mocht relaxen. Van Ninja's en skinheads tot het Iraakse leger, John had voor iedereen een loodmaaltijd klaarstaan.


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou