79/100 – Power Unlimited – “Een solide zoethoudertje”. Link
6.5 - InsideGamer – “Zou je met de beste bedoelingen nog kunnen zien als fanservice”. Link
7.8/10 – Gamersnet – “Een veredelde uitbreiding van Borderlands 2”. Link
7.8/10 - IGN NL – “2K Australia haalt niet het niveau van Gearbox”. Link
3/5 – Tweakers –“The Pre-Sequel is in alles een echte Borderlands-game”. Link
8/10 – XGN – “De meest bijzondere Borderlands-game tot nu toe”. Link

Op moment van schrijven hebben Eurogamer.nl en 4gamers.be geen recensies beschikbaar en is de 9lives.be-website (tijdelijk?) offline. Al met al is de Nederlandse pers verdeeld over Borderlands: The Pre-Sequel. Een aantal argumenten komt meermaals voorbij.
Borderlands: The Pre-Sequel

Zuurstofloos en zwaartekracht

Borderlands: The Pre-Sequel! speelt zich af op de maan, waardoor spelers rekening dienen te houden met zuurstofloosheid en andere zwaartekracht. Spelers hebben een zuurstoftank, ook wel Oz kit genoemd, die zij gebruiken om te ademen en te springen. InsideGamer vindt de mogelijkheid om vijanden hun Oz kit kapot te schieten “een leuk detail”, maar vindt de zuurstofloosheid verder weinig effect hebben. Dit komt doordat er veel oplaadpunten zijn en het opladen zelf “is zo gepiept” bevestigt PowerUnlimited. Gamersnet beaamt dit en benoemt dit onderdeel “gimmicky”.

Gamersnet vindt de gewichtsloosheid een “aangename afwisseling” en is voornamelijk positief over de ground slams. IGN vindt dat de gewichtsloosheid de gameplay “behoorlijk vertraagt” en bleef na vijftien uur speeltijd nog “klungelen” met het mechanisme van de ground slam.
Borderlands: The Pre-Sequel

Claptrap als speelbaar personage

De robot Claptrap is in dit deel een speelbaar personage. InsideGamer benoemt dit “fanservice ten top” en Gamer.nl ziet dit als “de grootste vernieuwing” in de game. Het feit dat Claptrap high fives kan geven, maakt hem een “handige” toevoeging aan een team, vindt XGN. Dit komt doordat het team hierdoor tijdelijk sterker of onschendbaar wordt. Het feit dat Claptrap geen zuurstof nodig heeft om te blijven leven geeft hem “nog een groot voordeel”, volgens InsideGamer.

Borderlands: The Pre-Sequel

Onduidelijkheid

IGN meldt dat het “vaak moeilijk is” om de weg te vinden en liep hierdoor diverse zijmissies mis. Daarnaast zijn sommige terreinen dodelijk, maar niet duidelijk. IGN viel “tig keer” in de afgrond. XGN vindt sommige quests onduidelijk evenals het level design, met als resultaat dat het personage “af en toe blijft steken in de omgeving”.
Borderlands: The Pre-Sequel

Gebrek aan vernieuwing

Gamer.nl vindt het “onbegrijpelijk” dat dit deel met dezelfde technische mankementen kampt als de voorgaande delen, zoals “beschamend lage resoluties” van wapens in de menu’s bij het openen. En “details verschijnen pas na enkele seconden”. InsideGamer beaamt dit en meldt dat de splitscreen-functie “een dramatische framerate” veroorzaakt.
PowerUnlimited benoemt dit deel “meer van hetzelfde”, maar meldt daarbij dat de game wel “heerlijk wegspeelt”. Gamersnet vindt het daarnaast jammer dat de game op legacy-gens is uitgebracht nu “veel gamers inmiddels zijn overgestapt” op current-gen consoles.
Borderlands: The Pre-Sequel

Fanservice

Borderlands-fans komen “flink aan hun trekken”, meldt Tweakers, mede dankzij de humor die “weer erg goed” is. Gamer.nl vindt dat de “flauwe humor nog niet verveelt”. De humor is “goed vertegenwoordigd”, meldt IGN. InsideGamer schrijft dat dit deel “met de beste bedoelingen” als fanservice gezien kan worden.