In april kwam Dungeon Siege uit. Deze game wist door middel van een prachtige 3D engine een wereld te maken waarin menig hack & slash fanaat uren heeft vertoefd. De item-koorts was dan ook enorm en de echte fans kon het niet veel boeien dat het spel zo rechtlijnig als een liniaal was. Hakken en nog eens hakken! Tevens kwam in april Warrior Kings uit, maar het had veel compatibility issues waardoor het spel op menig PC weigerde. Daarnaast is men vergeten een goede marketing-campaign aan het spel te knopen waardoor het snel weer uit de aandacht verdween. Het spel was voor veel mensen ook te moeilijk en te groots opgezet. Misschien is dit een spel dat je na een aantal upgrades nog eens een kans zou moeten gunnen. Daarnaast konden we alvast warm worden voor het WK Voetbal met World Cup 2002 van EA. Verder kregen we in april Die-Hard Nakatomi Plaza en Army Men RTS nog, maar om daar nu blij van te worden. The Elder Scrolls kreeg een derde deel met Morrowind dat meteen de meest gedetailleerde 3D wereld ooit op je PC scherm toverde Nee in mei ging alles loos. Veel langverwachte spellen werden afgerond en er was vooral veel commotie rond Grand Theft Auto 3. Toen het spel op 22 mei eindelijk in de winkels lag eisten veel mensen direct hun exemplaar op. Het was dan ook een prachtspel met een gameplay om U tegen te zeggen, maar het kende een groot aantal problemen in de preformance, vooral op GeForce2 kaarten. Daarnaast leek het spel te snel op de markt te zijn gebracht en voegde het niets nieuws toe ten opzichte van de PS2 versie. Ook kregen we in mei onverwachts bezoek van Duke Nukem, die in Manhattan Project opnieuw vreselijk wist ass te kicken. Eindelijk was er weer eens een klassiek platformspel op de PC waar we al zo lang om gesmeekt hadden. Voor de RPG fanaten was er Morrowind, een episch first person rollenspel met prachtige graphics en complete bewegingsvrijheid. In juni ging de twee toppers van het jaar gold. WarCraft 3 en Neverwinter Nights zagen het licht van de drukpers en de laatst genoemde zou zelfs in juni nog in de winkels te vinden moeten zijn. WarCraft 3 zal nog tot begin juli op zich laten wachten. Daarnaast kwam er van Nederlandse bodem het prachtige vervolg op Age of Wonders. Age of Wonders 2 deed alles beter wat de voorganger al perfect deed en is dan ook dé Turn-Based Strategy game van het jaar. Voor de racefans was de maand juni er ook een om niet snel te vergeten. Grand Prix 4 kwam uit en ook F1 2002 lag in de schappen. Geen van beide games was dé ultieme topper en de vraag welk van de twee nu echt beter is blijft onbeantwoord.