De derde telg uit de Midnight Club reeks draagt de subtitel “DUB Edition”. Misschien weinigzeggend voor de tuningleken onder ons, maar mensen die een beetje in het wereldje zitten, weten dat DUB Magazine een toonaangevend blad is binnen de tuning community. Wat heeft dit blad zoal te bieden en wat betekent hun invloed voor Midnight Club?

DUB Magazine is een blad dat zich vooral op de tuning lifestyle richt. Eigenlijk iets wat Electronic Arts al probeerde te bereiken met Need for Speed: Underground 2, maar daar lang niet volgens iedereen goed in slaagde. De mensen bij DUB lijken het echter uitstekend in de vingers te hebben. Zo bevat elk nummer één of meer uitgebreide interviews met hiphop artiesten, acteurs, American Football spelers en andere beroemde personen die hun eigen getunede wagen in de garage hebben staan. Deze worden in het blad volledig uit de doeken gedaan. Denk aan Pimp My Ride, alleen dan met veel duurdere wagens zoals je ze ook in de gemiddelde TMF muziekclip voorbij ziet komen.

Het is dan ook niet zo vreemd dat ook Midnight Club 3 zich op dit dure segment richt. Niet alleen qua beschikbare auto's, maar ook wat de mogelijkheden tot optische tuning betreft. Onderdelen zoals gouden grilles en velgen zijn de lezers van DUB Magazine niet vreemd, en hetzelfde zal straks gelden voor spelers van Midnight Club 3. Dit is een hele andere richting dan Need for Speed: Underground, die zich toch meer op het tunen van auto's uit het middensegment richt en ook veel verder gaat in het aanpassen van het chassis van de auto. Iets wat bij de auto's die in DUB Magazine staan, een stuk minder noodzakelijk is, aangezien deze vaak al een erg sportieve en flitsende uitstraling hebben.

De mensen bij DUB organiseren ook regelmatig speciale events zoals concerten en autoshows, waarbij de trotse bezitters van een dure getunede auto, deze uitgebreid mogen showen aan andere personen. Het gaat bij DUB eigenlijk niet zozeer om het racen, maar toch vooral het hele gebeuren er omheen. De status die je verkrijgt als bezitter van zo'n duur en mooi uitgevoerd vehikel staat voorop. Midnight Club 3 lijkt dus vooral het lifestyle aspect en het marktsegment van DUB Magazine mee te nemen, en het racen in meer gebruikelijke arcadestijl af te handelen.

Er worden echter niet alleen auto's door DUB Magazine behandeld. Ook motoren, en met name choppers, komen aan bod. Hoewel deze kant van het tunen minder bekend is dan die van de auto's, komt het wel uitgebreid aan bod. Net als met de auto's, richt men zich hier wederom vooral op het optische gedeelte. Verchroomde tandwielen en uitlaten, en beschilderde chassis komen hier veel voor. Ook Midnight Club 3 zal dit segment meenemen, waardoor we niet alleen met auto's, maar ook met motoren mogen rijden.

DUB Magazine is dus een blad voor de rijkere medemens, die flink wat geld te besteden heeft aan een dure wagen voor de deur, of de puisterige puber die er van droomt om zelf later ook meerdere van zulke auto's in zijn bezit te hebben. Niet voor niets staat het blad vol met advertenties van aanbieders van velgen en ander materiaal om je auto mee op te leuken. Voor ons gamers betekent dit in elk geval dat ons in Midnight Club de nodige Bentley's, Ferrari's, Lamborghini's, Caddillac's en andere dure scheurijzers te wachten staan, met bijbehorende dure tuningsonderdelen. Eigenlijk helemaal niet zo'n verkeerde deal dus.