We eindigden destijds met een 3D-tekening en vonden het wel mooi geweest. Totdat Sony en Ouya ineens met een wel heel herkenbare controller opdoken. Blijkbaar zaten we met ons ontwerp opvallend dicht bij het ideaal dat de industrie voor ogen had. Bovendien waren we, na de ontwerpfase, nieuwsgierig geworden naar het productieproces van controllers.

Hoe máák je er een die werkt? Met welke valkuilen moet je rekening houden? Is onze controller slechts leuk op papier en dus onuitvoerbaar? Kunnen we mee met de volgende generatie?

We stuurden onze plannen naar verschillende hardwaremakers en kregen een enthousiaste reactie terug van het Franse Bigben Interactive. We werden door het bedrijf uitgenodigd een kijkje achter de schermen te nemen en te spreken met de mensen die iedere dag controllers ontwerpen, bouwen en marketen. Als verrassing lag er alvast een model van onze controller klaar om mee te klooien!

Wil je weten of de Ultieme Controller écht in de winkels kan komen te liggen? Of gewoon zin in een uniek kijkje in de keuken van een hardware bedrijf? Wil je Ron horen zingen? Check dan nu de reportage!

Een hint: het Ultimate Controller Project is nog niet voorbij.