De reviews van week 44 | Gamer.nl

Het najaar is aangebroken en in gamesland betekent dat maar éénding: een immense lading aan goede tot zeer goede games. Om door debomen het bos niet uit het zicht te verliezen, blikken we de komendeperiode ieder weekend terug op de reviews die in de voorafgaande weekverschenen zijn. Met deze week onder andere: Fallout 3, LittleBigPlanet en Red Alert 3.

Fallout 3
(PC, PS3, X360)

"Fallout 3 is zonder twijfel één van de beste games van het jaar en, op zijn geheel eigen manier, een waardige nieuwe telg in de cultreeks van postnuclaire role-playing games. Bethesda neemt e entiële elementen over uit de originele, jaren oude Fallout-games en weet tegelijkertijd een unieke twist te geven aan het vechten met het revolutionaire V.A.T.S.. De gameplay van Fallout 3 is perfect uitgevoerd en het Capital Wasteland biedt een fantastische speelomgeving die zelfs na tientallen uren nog enorm intere ant is. Iedereen moet zich in zijn nucleaire schuilkelder verstoppen en er pas uitkomen als hij Fallout 3 heeft uitgespeeld."

LittleBigPlanet (PS3)

"LittleBigPlanet is één van de beste en zeker de origineelste game die ik in tijden heb gespeeld. De gameplay is in feite bijzonder eenvoudig, LittleBigPlanet laat zich immers met een paar knoppen spelen. Het zijn de bijzonder knap ontworpen levels in de verhaalmodus die ervoor zorgen dat die simpele gameplay nooit saai wordt, maar juist bijzonder leuk en fris blijft. Zowel voor de gamer als non-gamer is LittleBigPlanet een onweerstaanbaar spel, door het geweldige design, de altijd leuke multiplayer, een briljant nieuw hoofdpersonage en de simpele, maar toch erg diepgaande opzet. Het is daarnaast de erg krachtige level-editor die LittleBigPlanet net dat beetje extra geeft. Of je hem nu zelf gebruikt of geniet van de creaties van anderen, het zorgt ervoor dat de game bijna onbeperkt houdbaar is. Een game als deze zul je voorlopig niet meer spelen."

Command and Conquer: Red Alert 3 (PC)

"Command & Conquer: Red Alert 3 is een enorm sfeervolle, vermakelijke en vooral goede RTS. De drie verschillende partijen hebben allemaal evenveel karakter en diepgang en zijn onderling prima gebalanceerd. Over-the-top oorlog was nog nooit zo leuk en het maakt Red Alert 3 tot een van de beste Command & Conquers ooit en een van de beste RTS-games van dit jaar. Zelfs de paar foutjes die de game maakt kunnen dat niet voorkomen."

Warhammer Online: Age of Reckoning (PC)

"Age of Reckoning is als een ruwe diamant die nog wat meer geslepen moet worden. De basis van de game is prima in orde en je kunt echt veel plezier beleven."

Midnight Club: LA Remix (PSP)

"Midnight Club: L.A. Remix is een arcade straatracer die uitermate goed tot zijn recht komt op de PlayStation Portable. Het ziet er fantastisch uit en speelt heerlijk."

Star Ocean First Departure (PSP) MySims (PC) MotoGP 08 (PC, PS2, X360, PS3) De eerste tien van het najaar is er dus uit en wederom scoorden vier games een acht en één zelfs een negen. Volgende week staan onder andere de reviews van EndWar en Gears of War 2 in de planning!